10.8.2017 - Uusimmat levyhankinnat

Ja taas... Nyt kävin pitkästä aikaa Rolling Recordsissa. Omistaja ei ollut tänään paikalla, vaan joku sijainen.

Barza: Helena / Kultainen medaljonki (12", Kräk!, 1986)
Eve: Saura (Kräk!, 1987)
Mike Westhues: A Man Name 'A Jones (Love Records, 1976)
JOS-Agit: Työkansan lauluja (Love, 1976)
Eri esittäjiä: Suomi-rock 1 (Extend Records, 1983)
Meatballs: Meet the Meatballs (Beta, 1984)

Nyt on sitten Barzankin maxi-single ihan oikeasti. Even levy minulla on jo ennestään, mutta se on kirjastopoisto ilman alkuperäistä sisäpussia. Mike Westhuesin levyn olen antanut lipsua sormien lävitse liian monta kertaa, kyllä se nyt vaan jumalauta oli vihdoin viimein saatava. Suomi-rock 2 on jo ennestään, nyt löytyi ykkösosa sen kaveriksi.

JOS-Agit oli vähän enemmän heräteostos, ainoa levy näistä jota en ole koskaan kuullut. Olen kuitenkin poiminut joitakin noita Loven ja Eteenpäin-merkin kommarilevyjä kun ovat vastaan tulleet. Jännä sikäli, etten edes tiedä miksi niitä kuuntelen ja mikä niissä viehättää. Minullahan on oikeistolainen maailmankuva. Osoitan syyttävän sormen lähinnä Harrin suuntaan, hän taisi olla yksi niistä, jotka FinnArctic-aikoinani toivoivat minun kaivavan poliittisen laululiikkeen levyjä blogiin postattaviksi. Ja kun päätin ruveta keräämään vanha suomimusaa, en sitten osannut rajata niitä pois keräilysektoristani kun kerran olin kuullut niitä jo useita ja tehnyt niistä itselleni CD-R-kopioita. Myöhemminkin tuli muutama tuollainen taistolaislevy tutuksi joko siten, että Harri antoi minulle mp3:sia jostain levystä tai sitten hän pyysi minua hommaamaan jonkin levyn kirjastosta ja lähettämään sen hänelle äänitiedostomuodossa. Penniteatterin "Korppien kokous" muistuu mieleeni esimerkkinä jälkimmäisestä, sen sain lainatuksi Kauniaisten kirjastosta. Nyt minulla on oma kappale siitä levystä.

Kyllä nuo vasemmistolaislevyt kelpaavat minulle kuultaviksi, välillä ne ovat ihan hupaisia. Kunhan ei vain ruveta suoraan Neuvostoliittoa ylistämään.

Rolling Recordsiin piti jättää Riff Raffin Robot Stud, Hootenanny Trion Esplanaadi ja huimalla 450 euron hintalapulla varustettu Sateenkaarilipun alla, jonka näin nyt vasta toisen kerran elämässäni. Siinä vasta varsinainen Graalin malja...

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Cinema - Circus

Thai Sticks - Eri Esittäjiä: Thank God It's Friday

Johanna - kaikki singlet 1979-1984, osa 1