29.4.2013

Levyhankintoja. Pistäydyin työt hoidettuani Keltaisessa Jäänsärkijässä. Olin päättänyt, etten etsi kuin neljää levyä:

The Slits: Cut

The Yardbirds: Roger the Engineer (UK-versio)

The Cramps: Songs the Lord Taught Us

Pasi ja Pekka: Pasi ja Pekka (Rocket Records)

Vain Crampseja ei löytynyt. Slitsien levystä löytyi kahden CD:n Deluxe Edition, jossa on älyttömästi bonussälää: demoja, John Peel -sessioita, raakamiksauksia, hylättyjä ottoja ja vaihtoehtoisia versioita. Minulle olisi riittänyt alkuperäinen levy ilman bonuksia, mutta eihän niitä ole pakko kuunnella.

Yardbirdsien levyn ostin tavallaan jo aiemmin, Jäänsärkijässä oli helmikuussa kaksi CD-versiota joissa oli eri kannet ja osittain eri biisit, ja pähkäilin hetken kumpi sisältää sen oikean eli alkuperäisen UK-version. Lopulta päätin, että "Over, Under, Sideways, Down" (Repertoire REP 5135, 2009) lienee oikea, varsinkin kun takakannesta löytyi maininta, että tämä on julkaistu aiemmin 1966 levynä Capitol T 6202, ja mukaan oli isketty alkuperäinen takakansiteksti ja Chris Drejan piirrokset. No, kotona kun tutkin asiaa, selvisi että USA/Kanada -painoksenhan minä olin mennyt ostamaan. Trust me to pick the wrong one... Nytpä minulla on sitten tuo levy tuplana, eri versioina. Niin, se tänään ostamani versio on nimeltään "Roger the Engineer - Over Under Sideways Down" (Repertoire REP 4681-WP, 1998).

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Cinema - Circus

Thai Sticks - Eri Esittäjiä: Thank God It's Friday

Johanna - kaikki singlet 1979-1984, osa 1