Moondance - Moonlight - Mopot - The Motors

MOONDANCE



Lazy River / Anna St. Claire (1970)





MusicStackista marraskuussa 2009. Kevyttä, fiilikseltään kivaa poppia The Easybeats -miehiltä Harry Vanda ja George Young. Tästä on olemassa myös vuotta myöhempi versio esittäjänimellä Vanda & Young, mutta se ei juuri poikkea Moondance-versiosta. Helisee ehkä vähemmän ja kuulostaa tunkkaisemmalta - mutta ehkä se johtuu netistä imuroimani vinyylisiirron äänenlaadusta.



MOONLIGHT



The Edge (Modern Dance in the Twilight Zone) (1978)





Utuista, hyvin utuista myöhäisprogea nuorelta bändiltä jonka kokemattomuus kuuluu. Levy ei ole teknisesti mitään hyvää työtä, se kuulostaa aika kotikutoiselta. Materiaali kärsii yksitoikkoisuudesta, biiseissä olisi voinut olla enemmän vaihtelua ja koukkuja joihin tarttua.

Minä ja Harri olimme vielä molemmat RateYourMusicissa, kun sain Harrilta mp3:t tästä levystä. Kuka lie rippasi vinyylin, en tiedä tai muista. Totesin jo tuolloin, että mielenkiintoista, mutta onko vähän yksitoikkoista - onneksi loppua kohden niitä erilaisiakin sävyjä rupesi löytymään. No, aika samana homma kyllä pysyy loppuun asti. Little Miss Pretty on selkein biisi, eikä ihme, että se valittiin singleksi.

Kosketinsoittaja Kim Trappilla on ollut oikea ura muusikkona, lähinnä Tommi Läntisen kanssa ensin Fabricsissa, sitten Rin Tin Tinissä ja vielä Via Dolorosassa. Soitti myös koskettimia Pepé Le Mokon nimikkokappaleella.

Eikö kukaan osannut korjata Anders Winterin englanninkielisen tekstin lukuisia kielivirheitä? "We've" (po. "We"), "Bobs", "members", "bands", "Moonlights" (po. "Bob's", "member's", "band's", "Moonlight's" etc.), "some kind of "get together" at some point"... Winter haeskeli varmaan sanaa "reunion"... noita riittää.



MOPOT















THE MOTORS



1 (1977)

Approved By the Motors (1978)

Sensation / The Day I Found a Fiver (1978)

Forget About You / Picturama - The Middle Bit - Soul Surrender (1978)





Äidin ja isän nauhoittamilta kaseteilta löytyi Motors-biisejä sen verran, että pääsin sisälle bändin soundiin ja rupesin heti janoamaan lisää. Airport, Here Comes the Hustler, Love and Loneliness ja That's What John Said. Rakastin kaikkia biisejä, ja The Motorsista tuli varmaan ihan ensimmäinen bändi jonka albumit panin toivelistalleni, kunhan olin kirjastossa selvittänyt hakuteoksista mitä albumeja on.






Piti odottaa siihen asti kun muutin omaan asuntoon, mutta sen jälkeen alkoi levyjä löytyä. Approved By the Motors punavinyyliversiona Espoontorin Poppa Joe -divarista, kaksi ensimmäistä levyä CD:nä Myyrmäen kirjastosta. Approved By the Motorsin CD-versiosta piti saada Picturama ja The Day I Found a Fiver talteen. Pasilan kirjastosta kokoelma-CD. Tikkurilan kirjastosta kokoelma-LP, jolta siirsin CD-R:lle talteen Crazy Alice -biisin. Tenement Steps löytyi myös kuunneltavaksi, mutta se oli pettymys.

Forget About You -maksisinkku arvosteltiin Soundin numerossa 10/1978, ja se kiinnosti kovasti punaisen vinyylin ja harvinaisten b-puolten vuoksi. Tilasin sen MusicStackista syyskuun lopulla 2006. Ensimmäinen levy löytyi CD:nä jostain divarista. Sensation-singlen poimin viime elokuussa Keltaisesta Jäänsärkijästä.

Melko tuore tieto on, että Approved By the Motorsin punavinyyliversiolla on itse asiassa singleversio Today-balladista. Asia selvisi, kun imuroin SoulSeekistä CD-rippauksen levystä, ja siinä oli Todaysta sekä albumi- että singleversio. Sinkkuversiossa on rummut ja jouset lisänä, se on se versio joka on minun LP:lläni. Albumiversiosta ne puuttuvat.

Be What You Gotta Be on heikoin Motorsin singleistä. Se on väkinäinen, ei omaa riittävän vahvaa koukkua, eikä lähde lentoon kovasta rypistyksestä huolimatta.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Cinema - Circus

Thai Sticks - Eri Esittäjiä: Thank God It's Friday

Johanna - kaikki singlet 1979-1984, osa 1